Media i społeczeństwo w erze platform, algorytmów i danych
Motywem przewodnim VI Kongresu Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej są zmiany w komunikacji i mediach w erze tzw. czwartej rewolucji przemysłowej. W 2022 roku badaczki i badacze proponują szerokie spojrzenie na ewolucję, sposoby adaptacji oraz potencjalne kierunki rozwoju mediów i medioznawstwa.
W Europejskim Centrum Solidarności odbędzie się pierwszy dzień Kongresu / 22.09, kolejne na Uniwersytecie Gdańskim. Analizowane będą:
wpływ technologii informacyjnych na media i społeczeństwo,
zacieranie się granic między komunikacją prywatną a publiczną,
zatracie różnic pomiędzy twórcami i odbiorcami i programistami mediów,
zmiana relacji i zależności w procesach komunikowania,
transformacje, strategie i zarządzanie mediami w erze danych,
jakość komunikacji w obliczu zagrożeń (pandemia, zmiany klimatyczne, polityka wykluczenia),
rola dziennikarzy w erze danych i pandemii,
prawa człowieka i dostęp do informacji publicznej,
polityka medialna i dyskurs polityczny w erze platform, algorytmów i danych.
Prowadzenie: dr hab. Michał Głowacki, prof.UW
Keynote speaker: profesor Graham Murdock, Lougborough University Hidden Abodes: Digital Lives and Distant Others
Sesja plenarna II
Prowadzenie: dr hab. Ewa Nowak-Teter, prof. UMCS
Keynote speaker: profesor Göran Bolin, Södertörn University Data Value: Dynamics of Value Generation in Data Capitalism
Pliki cookies
Używamy plików cookies w celu dostosowania zawartości strony do Twoich preferencji i zapewnienia lepszych doświadczeń. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce dotyczącej cookies.
Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookies lub wybrać konkretne klikając w ustawienia.
Przeczytaj naszą politykę cookies