Mr. Gaga
reż. Tomer Heymann
produkcja: Izrael, Szwecja, Niemcy, Holandia | 2015 | dokument | 1 godz. 40 min
16 października 2016 | niedziela | godz. 17.00
To film o jednym z najbardziej innowacyjnych i oryginalnych współczesnych choreografów, który zmienił myślenie o tej sztuce. Ohad Naharin jest dyrektorem artystycznym słynnego izraelskiego Zespołu Tańca Bat-Szewa (Batsheva Dance Company). Zyskał międzynarodową sławę, gdyż stworzony przez niego język ruchu – GaGa, nie tylko zrewolucjonizował metodę szkolenia tancerzy Batszewa, ale i przerodził się w światowy system kształcenia w dziedzinie praktyki ruchu.
Przed kamerą choreograf pasjonująco opowiada o swoim dzieciństwie, miłościach, wizji świata. Heymanna interesuje, jak te wszystkie doświadczenia odkładają się w człowieku: w jego ciele i sposobie odnoszenia się do rzeczywistości. Jak nieustannie zazębiają się historia, prywatność i sztuka. Pojawia się tu też subtelnie zadane pytanie o poświęcenie artysty, bo jeśli całego siebie człowiek zatraca w tańcu, skąd czerpać energię do życia?
– Uważnie wsłuchujcie się w swoje ciało i codziennie przekraczajcie jego ograniczenia – Ohad Naharin powtarza uczniom.
ROZMOWA PO FILMIE
GOŚCIE
Leszek Bzdyl | tancerz, choreograf, aktor i reżyser; szef Teatru Dada von Bzdülöw
dr Katarzyna Pastuszak | tancerka, teatrolożka, tłumaczka, prezeska Stowarzyszenia Amareya Art, kuratorka Gdańskiego Festiwalu Tańca (Klub Żak)
MODERATORKA
Magdalena Hajdysz | kulturoznawczyni, dziennikarka, pracuje w Gdańskim Teatrze Szekspirowskim
produkcja: Izrael, Szwecja, Niemcy, Holandia | 2015 | dokument | 1 godz. 40 min
16 października 2016 | niedziela | godz. 17.00
To film o jednym z najbardziej innowacyjnych i oryginalnych współczesnych choreografów, który zmienił myślenie o tej sztuce. Ohad Naharin jest dyrektorem artystycznym słynnego izraelskiego Zespołu Tańca Bat-Szewa (Batsheva Dance Company). Zyskał międzynarodową sławę, gdyż stworzony przez niego język ruchu – GaGa, nie tylko zrewolucjonizował metodę szkolenia tancerzy Batszewa, ale i przerodził się w światowy system kształcenia w dziedzinie praktyki ruchu.
Przed kamerą choreograf pasjonująco opowiada o swoim dzieciństwie, miłościach, wizji świata. Heymanna interesuje, jak te wszystkie doświadczenia odkładają się w człowieku: w jego ciele i sposobie odnoszenia się do rzeczywistości. Jak nieustannie zazębiają się historia, prywatność i sztuka. Pojawia się tu też subtelnie zadane pytanie o poświęcenie artysty, bo jeśli całego siebie człowiek zatraca w tańcu, skąd czerpać energię do życia?
– Uważnie wsłuchujcie się w swoje ciało i codziennie przekraczajcie jego ograniczenia – Ohad Naharin powtarza uczniom.
ROZMOWA PO FILMIE
GOŚCIE
Leszek Bzdyl | tancerz, choreograf, aktor i reżyser; szef Teatru Dada von Bzdülöw
dr Katarzyna Pastuszak | tancerka, teatrolożka, tłumaczka, prezeska Stowarzyszenia Amareya Art, kuratorka Gdańskiego Festiwalu Tańca (Klub Żak)
MODERATORKA
Magdalena Hajdysz | kulturoznawczyni, dziennikarka, pracuje w Gdańskim Teatrze Szekspirowskim