Motywem przewodnim VI Kongresu Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej są zmiany w komunikacji i mediach w erze tzw. czwartej rewolucji przemysłowej. W 2022 roku badaczki i badacze proponują szerokie spojrzenie na ewolucję, sposoby adaptacji oraz potencjalne kierunki rozwoju mediów i medioznawstwa.

W Europejskim Centrum Solidarności odbędzie się pierwszy dzień Kongresu / 22.09, kolejne na Uniwersytecie Gdańskim.  Analizowane będą:

  • wpływ technologii informacyjnych na media i społeczeństwo,
  • zacieranie się granic między komunikacją prywatną a publiczną,
  • zatracie różnic pomiędzy twórcami i odbiorcami i programistami mediów,
  • zmiana relacji i zależności w procesach komunikowania,
  • transformacje, strategie i zarządzanie mediami w erze danych,
  • jakość komunikacji w obliczu zagrożeń (pandemia, zmiany klimatyczne, polityka wykluczenia),
  • rola dziennikarzy w erze danych i pandemii,
  • prawa człowieka i dostęp do informacji publicznej,
  • polityka medialna i dyskurs polityczny w erze platform, algorytmów i danych.

Program wydarzenia

Uroczyste rozpoczęcie Kongresu

Sesja plenarna I

Prowadzenie: dr hab. Michał Głowacki, prof.UW
Keynote speaker: profesor Graham Murdock, Lougborough University
Hidden Abodes: Digital Lives and Distant Others

Sesja plenarna II

Prowadzenie: dr hab. Ewa Nowak-Teter, prof. UMCS
Keynote speaker: profesor Göran Bolin, Södertörn University
Data Value: Dynamics of Value Generation in Data Capitalism